Nilai Kasih Sayang Seorang Ibu

22.1.11

Salam..
Firstly ct nak berkongsi mengenai nilai seorang anak kepada ibu bapa..mungkin k0rang tak sedar betapa pentingnya ibu bapa dalam kehidupan kita..dari semua aspek keluarga adalah yang pertama..bahkan dalam perkahwinan pun memerlukan restu ibu bapa..Pernah satu ketika ct men0nton satu kisah yang memaparkan tentang kesedihan ibu kerana tiadanya anak-anak di sisi ketika dia memerlukan kasih sayang yang bernama "anak"..

Kenapa seorang ibu sanggup menjaga lebih dari seorang anak tetapi kita tidak sanggup menjaga seorang ibu..menyusahkan ke??ataupun menyemak je?? Astaghfirullah...ade juga manusia yang sanggup hantar ibu bapa ke pusat penjagaan orang tua..

Lupakah mereka pada seorang ibu yang bersusah payah mengandungkan mereka membawa perut yang semakin membesar selama 9 bulan..Lupakah mereka pada orang yang menahan sakit untuk melahirkan mereka..Lupakah mereka pada orang yang sentiasa bimbang untuk mencari wang lebih demi keselesaan mereka..bimbangkan keselamatan anak-anak, sakit mereka dah makan ke tidak..

Memang tak kan jejak syurga sesiapa yang sanggup menderhakai ibu..Sesiapa yang masih ada ibu bapa tu hargailah d0rang selagi masih ada waktu sebelum anak-anak k0rang yang akan mengikut jejak langkah k0rang nanti..


Surat Seorang Ibu





Aku ada pasangan hidup sendiri....


Bila seronok, aku cari.......pasanganku
Bila sedih, aku cari......mak

Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....mak

Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....emakku

Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah.....mak

Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"

Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. mak ingat kat aku

Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon mak

Selalu....aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk emak

Renungkan:

"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah"...Berderai air mata jika kita mendengarnya........

Tapi kalau mak sudah tiada.........

MAKKKKK...RINDU MAK..... RINDU SANGAT....

Kredit to : http://kinhashim.blogspot.com
 
S Pink Premium Pointer