Rindu kenangan itu ~

19.3.11

^ Assalamualaikum *

Salam hari sabtu semua.. :)
Hari2 cuti ni kOrang pegi mane?? dating, balik kampOng, keluar jalan2??...hari ni aku tak pegi mane2 pOn sebab ada pembentangan untuk program KAS..Duduk dalam bilik diam2 malas nak keluar..hik3..:)

Dari semalam lagi aku teringat banyak benda..yang pasti benda yang aku rindu..rindu sangat2..Apa kah itu cik siti?? banyak benda yang aku rindu sebenarnya...mari sama2 kita refresh kembali apa yang pernah kita rindu dan membuatkan kita tersenyum sumbing sOrang2..

Oke aku listkan 5 benda yang aku rindu..

* Rindu Norhaslinda * 
Aku rindu dengan sahabatku Norhaslinda
tahOn kejadian : 1995

Sesungguhnya aku rindu kau linda...rindu sangat..masa tu kita selalu main masak2 kan?? lepas tu pergi tangkap pepatung, main patung..semua benda kita main sama2... kita rapat betul...tiba suatu hari kau cakap kau nak pindah..aku sedih hilang kawan sebaik kau.. aku rindu sangat kat kau nanti..aku teringat lagi apa kau cakap :
Linda : siti, nanti aku dah nak pindah..aku tak duduk kat sini dah..
Aku: Kau nak pindah kat mana??
Linda: Aku nak pindah kat pahang..
Aku: Ala nape kau nak pindah..nanti aku xde kawan nak main sama2..
Linda : xpe, aku akan selalu teringatkan kau...tapi aku dah tak balik sini lagi..
Aku: Yeke?? :'(
Lepas linda pindah dia dah tak pernah balik lagi kat kampOng..masa tu aku tak ada talipOn,budak kecik je kitOrang masa tu mana la ada handpone..membaca pOn tak tau lagi ni kan nak tulis surat.. tapi ada sesuatu benda yang linda bagi kat aku..tapi aku tak tau dah pegi mana barang tu..sekarang umur linda dah 22 tahun muda setahun dari aku..apa dia buat sekarang ni kan?? Hurm.. :'(

* Teringat dekat cikgu Azman *
TahOn kejadian :Tak ingat mungkin 1999


Cikgu azman ni cikgu peberet kitOrang masa sekOlah rendah..sebab dia hensem..ramai budak2 sebaya aku yang nak tekel cikgu ni..aku pOn minat jugak sikit2..hehe :) gatalnye kau kan siti..!! cikgu ni mengajar kitOrang muzik..macam2 yang kitOrang belajar..setiap kali dia mengajar aku fOkus sangat ye..

Masih ingat lagi masa standart 6 dia ditukarkan ke sekOlah lain..memang sedih jugak nak tinggalkan cikgu yang paling hensem kat sekolah tu..tapi apakan daya semua suratan takdir..ceitt.. ayat skema..Sejak dari dia ditukarkan sekOlah, dia dah tak jenguk lagi kat sekOlah kami yang tak seberapa nih..Beberapa tahun lepas tu  akhirnya dia datang jugak tapi bukan sebagai cikgu hensem yang sOlo..tapi dah berbini dah..
melOpeh den..

Umur cikgu Azman ni dah berapa agaknye ye... :)

* Sayang pada mainan ayamku *
Tahon kejadian : 1993


Ni benda yang paling sentimental buat aku..sebab mainan ni mak aku yang belikan untuk aku..Masa ni aku anak bongsu sebelum adik2 aku dilahirkan..bagi aku mainan ni paling cantik, paling seronOk, paling cOmel sebab mainan ayam tu ada anak2 dia kat tepi iye...Aku masih ingat lagi aku main dengan abang aku, dia dapat kereta..aku dapat mainan ayam.

Dok sOrong keliling kampOng...kOnon nak bagi tayang kat semua Orang kampOng..gila glemer..serOnok..!!! aku siap simpan dalam almari tak nak Orang main..lepas beberapa tahun aku buat tak tau dengan mainan aku..tup2 aku teringat balik..hurm..bila cari dalam almari dah tak da..!! hilang sudah...

Aku cari seluruh rumah..stOr, bilik, jamban ~ tanya kat mak, mak kata dah kena buang la tu..oh tidak..!!
kesedihan beraja dalam hati..sob3 rindu sama wa punya ayam...pulangkan..!!
* Terkenang pada bakal ustaz....dah lupa nama *
TahOn kejadian : 1999


Dulu kat sekOlah ada satu bengkel berkaitan solat dan semua tentang islam..ada beberapa student dari universiti islam datang buat bengkel untuk kami pelajar sekOlah rendah..kOrang bayangkan la betapa excitednya kami budak2 pOmpuan sebab abang2 tu semua hensem, alim, educated.. memang rambang mata sampai lupa tujuan nak belajar agama...adoii..!!

nak tau x..nak tau ke?? oke2...sebenarnya aku minat kat salah sOrang dari abang2 tu semua.. baik dan lembut je cara percakapan dia...wah memang mata aku tak berkedip.. siyez suka sangat2..semua aktiviti yang dOrang buat semua aku join dengan rela hati..

Bila hari2 terakhir kami dengan dOrang memang keciwa nya hati ini... dOrang dah nak balik dah...tapi dOrang janji akan bagi surat untuk kami semua.. aku punya tungu punya tunggu akhirnya dapat jugak surat dari abang tu.. yahuu..!! gumbiranya...aku simpan elok2 surat dari iye untuk seketika..

Tapi kOrang tau lah kan...mana lah aku nak simpan sesuatu benda tu lama2... surat tu pOn entah kemana...aku dah lupa dah pOn.. bila teringat balik aku senyum sorangt2 mesti dOrang ni dah jadi ustaz kan?? kalau betul Alhamdulillah...
* Rindu pada zaman kanak2 aku *
TahOn kejadian : 1995 - 2000

[ Kredit to : fitrah-hanan.blogspot.com ]

Rindunye zaman kanak2...rasa nak kembali balik zaman kanak2 ku...siyez seronok..kecik2 nakal suka merayau kat dalam hutan..main guli, teng-teng, ondok2, main masak2, layang2, rounders, police entry..ambOi kalau nak sebut semua permainan, semua aku dah pernah main la..lapang je pikiran sebab tak yah pikir masalah, xpayah pikir pasal orang lain..

Aku paling teringat bila aku dengan beberapa orang rakan kamcingku..pergi memancing..berlagak macam terer je nak tangkap ikan..padehal pakai kayu, tali pancing dengan mata kail je..mengharap macam nak dapat ikan besar..

bukan tu je...paling tak tahan orang selalu memancing dekat sungai..yang kitOrang memancing tepi selut...air cetek...bagus sangat lah kawan aku semua..alih2 sOrang kawan aku turun bawah tangkap guna tangan...haa dapat sekor...

teruja dia cakap nak suruh mak dia masak..dapat ikan keding tak payah nak beranganla nak suruh mak kau masak...aku pun suruh lah dia lepaskan balik ikan tu...pape pOn kitOrang happy sangat sebab dapat pengalaman yang tak ternilai... :)

Itu dia serba sedikit kenangan rinduku...sebenarnya banyak lagi tapi kenangan ni yang paling2 aku ingat sampai bila2...pada orang2 yang aku sebut diatas...aku rindu sangat pada semua..mesti semua bahagia dengan kehidupan masing2...Aku doakan kejayaan mereka semua..
Amin...

 
S Pink Premium Pointer