Belajar Tulisan Jawi

11.5.15

Assalamualaikum.
Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih Maha Penyayang.


Anda kuat?? Minumlah air cap ibu dan anak. Aku malas nak taip sebenarnya. Saja nak testing ayat mencocok jiwa guna tulisan jawi. Dah lama dah tinggal sejak dari sekolah rendah. Aku ni bukan pandai sangat tulisan jawi tapi kalau baca aku terror la, kalau nak tulis boleh lah. ahaks~

Sebagai contoh aku bagi ayat yang boleh mengelirukan :

-----------------------------------------------------------------------
Ce tengok sikit. Keliru tak??Kalau tengok tulisan jawi untuk "pereng" kenapa tak ada huruf alif tapi sebutan adalah pereng??Dan tulisan jawi untuk "katak" tiada huruf alif tapi sebutan adalah "katak"??Ajaib ni. hee~Cuba anda tulis perkataan "katek" dalam tulisan jawi bagaimana??

Taraa...Berbeza tak?? Aku pun kadang-kadang keliru sangat. Baca aku pandai la nak tulis tu perlukan masa sikit nak belajar sambung-sambung huruf jawi ni. Jom mai belajaq tulisan jawi tak kan nak belajaq Bahasa Inggeris ja kan. Ok la rasa mengantuk pulak. Aku tak tau nak taip apa lagi dah.

Selamat malam. As Salam.



 
S Pink Premium Pointer